0 товар(ів) : 0.00UAH

Блог

Як вибрати автоматику для розпашних воріт

Автоматика для воріт це дуже корисне придбання, яке сильно спрощує життя, особливо якщо у власника є автомобіль і ворота необхідно часто відкривати. Кожен раз виходити з машини не так комфортно як натиснути клавішу на пульті і почекати кілька секунд. Благо в сучасному світі є безліч видів автоматики, але вибрати правильний привід серед сотень варіантів іноді є проблемою. Розглянемо основні параметри, на які слід звертати увагу незалежно від марки приводів і виробників:

  1. Вибирайте автоматику з запасом міцності в 2-3 рази перевищує необхідні параметри. Такий висновок випливає з того що ворота можуть відкриватися при сильному вітрі або взимку по снігу і зайвий запас міцності не дасть приводів зламатися при підвищених навантаженнях.
  2. Редуктор повинен складатися з металу без пластикових шестерень. При застряванні воріт пластикові редуктори ламаються самим електродвигуном, він продовжує подавати навантаження і перемелює редуктор. Щоб такого не відбувалося, слід користуватися металевими редукторами, які витримують зайве зусилля двигуна, поки він не відключить харчування.
  3. Можливість самостійної установки - потрібно, тільки якщо ви не плануєте залучення спеціалізованих майстрів. Іноді для установки потрібно зварювальник, щоб щільно зафіксувати привід до воріт.
  4. Частота використання - при роботі електродвигун нагрівається і слід звертати на це уваги. При перегрів двигуна автоматика відключається до моменту його охолодження, тому приводи, які підходять для приватного будинку не підійдуть для багатоквартирних будинків, де частота відкривання сильно відрізняється.

При установці приводу слід пам'ятати, в якому вітровому регіоні буде проводитися монтаж. Наприклад, стулка 3х3 метра обшита профнастилом може мати досить невелику вагу, але при вітрі її досить проблематично утримати через високу парусність. На жаль, в приводах немає характеристик вітрового навантаження тому як вони можуть бути встановлені на ворота будь-яких розмірів, тому тут відповідальність лежить на фахівця, який буде підбирати двигун або ж на власника воріт, якщо ви вирішили поставити привід самостійно. Також не забувайте, що європейські приводи часто мають обмеження по ширині воріт і максимальної ваги стулки, але в наших реаліях ворота робляться на порядок вищі за європейські стандартів, що тягне за собою сильні вітрові навантаження.

Чому ми говоримо про надмірне запасі міцності для воріт? Наприклад, в Європі, де і збирають, більшість механізмів робляться продуваються гратчасті ворота. Тобто вони менш схильні до вітрових навантажень і не розраховані на них. В такому випадку дійсно можна спиратися тільки на вагу конструкції, але в наших реаліях з повністю зашитими профнастилом стулками навантаження будуть зовсім інші, і автоматика може їх не витримати. Не забувайте що привід це механічна конструкція, яка в реальності відчуває покладені навантаження і при неправильному дотриманні правил просто зламається.

Якщо стулки воріт самі по собі ходять важко, і ви хочете спростити процес відкривання за допомогою автоматики, не слід цього робити. Автоматика встановлюється на правильно виставлені і змащені стулки, які легко відкриваються самі по собі. Інакше вона буде відчувати підвищені навантаження і швидко вийде з ладу.

Як визначити якість ходу стулок

  1. Неякісні або іржаві петлі, при такій проблемі слід змастити або повністю замінити петлі для забезпечення плавності ходу.
  2. Неправильно виставлені стулки, проблема може спостерігатися, навіть якщо з петлями все в порядку, але ворота відкриваються туго.
  3. Перекіс каркаса або нахил стовпа, з часом від таких проблем ніхто не застрахований, в даному випадку проводиться ремонт.

Якщо привід був встановлений на повністю робочі стулки, вони можуть з часом заіржавіти, щоб перевірити плавність роботи ходу системи слід перевести привід в ручний режим і перевірити самостійно наскільки легко вони відкриваються.

Особливості при виборі автоматики для воріт відкриваються всередину

У всіх моделях автоматики вказуються максимально можлива дистанція від кута стовпа до петель, при якому привід буде працювати в штатному режимі. Це відстань може варіюватися від 3-6см до 10-12см.

Також є варіанти сумісні з широкими опорами. Перевищувати допуски задані виробником категорично не рекомендується, так як це сильно зменшує термін роботи системи. А ось запас ніколи не буде зайвим. Тому в наших реаліях часто і застосовуються посилені механізми для правильної роботи конструкції.

Інтенсивність застосування приводу

Найчастіше в інструкції вказується значення в% і не завжди зрозуміло, що це означає. Але не варто нехтувати даними параметрами, адже в залежності від параметра інтенсивності можна або переплатити за телефон, або техніка просто вийде з ладу. Розглянемо цей момент детальніше:

  1. Для приватних будинків досить застосовувати приводи з 30-40% інтенсивністю;
  2. Для парковок багатоповерхових будівель або на виробництві слід вибирати 50-100%.

Інтенсивність визначає, який% двигун буде в робочому стані і скільки часу буде потрібно на його охолодження. Якщо розібратися виходить що привід з 30% може працювати не більше 20хв протягом години і відповідно 40хв остигає. Але це не обов'язково 20хв. безперервної роботи, часто після відкривання воріт привід встигає охолонути перед наступним циклом. З такими значеннями легко вирахувати, що якщо відкриваються ворота приблизно 1 хвилину, а решту часу піде на охолодження то за годину такі ворота в змозі пропустити 18-20 автомобілів, але це межа заводських можливостей до яких не варто доводити. Для приватного будинку цього більш ніж достатньо, але при великому потоці слід задуматися над більш оптимізованими системами.

Для підприємств або парковок слід вибирати техніку вище 50% інтенсивності роботи. Але такі вироби будуть на порядок дорожче і відповідно немає сенсу переплачувати при установці їх в приватні будинки.

З іншого боку для установки на підприємства не варто вибирати дешеві моделі, так як вона все одно з часом вийде з ладу і доведеться замінювати механізми на нові.

Редуктор в автоматиці

Далеко не кожен виробник вказує, що знаходиться всередині приводу, незалежно від бренду і популярності є шанс придбати редуктор з пластиковими шестернями. Розібрати привід до покупки, а у вас не вийде. І тільки уявіть механізм, який рухає стулку 2-3метра виконаний з пластика. При будь-якому навантаженні від застрявання до пориву вітру є шанс, що двигун перемеле шестерні і потрібно або ремонт редуктора, або заміна приводу цілком. Ми рекомендуємо використовувати приводи виключно з металевими редукторами. На жаль, виробники намагаються економити на деталях навіть на шкоду якості і не афішують, що знаходиться всередині вод корпусом.

При покупці приводу з пластиковим редуктором залишається тільки надія що вона прослужить хоч трохи часу до того як вийде з ладу. Шансів на тривалий термін служби просто немає. Шестерні можуть розкришитися в самий невідповідний момент у кого-то через місяць, а у кого-то через рік. Врахуйте що при поломці таких редукторів довести свою правоту вам не вдасться. Приміром, не вийняли засув і включили автоматику або ж неправильно відрегулювали кінцеві положення для двигуна. А пластикові шестерні виконані досить різноманітних форм і знайти аналог буде досить проблематично. В результаті постійно доведеться докуповувати комплектуючі для ремонту із завидною періодичністю.

Ми рекомендуємо автоматику, в якій використовується черв'як зі сталі і латунні шестерні, в такому поєднанні вироби виходять максимально надійними і довговічними. На такі вироби скарги зустрічаються вкрай рідко і найчастіше в форс-мажорних обставин.

Пластикові комплектуючі найчастіше використовуються в китайських аналогах великих брендів. Або ж самі виробники випускають лінійку дорогих приводів і бюджетні лінійки з дешевих комплектуючих. Згодом доводиться шукати редуктор, який підійде до поточного приводу, щоб не замінювати весь привід цілком, а знайти комплектуючі окремо не найпростіше завдання, що в підсумку загрожує втратою часу і зайві витрати для власника воріт. Ще раз акцентуємо увагу - вибирайте сталеві комплектуючі для електродвигуна і приводу інакше це загрожує труднощами в майбутньому.

Простота монтажу

Ми віднесли її в окремий пункт, тому як якщо система буде занадто складною, то доведеться шукати фахівців, які зможуть з гарантією впоратися з установкою такої конструкції. Навіть досвідчені майстри з працею можуть розібратися в налаштуванні деяких особливо "наворочених" моделей. Не кажучи про стандартні фахівцях. Також при виникненні збоїв доведеться повторно шукати висококласних фахівців для настройки.

Також при покупці автоматики не всі підприємства забезпечують її настройку і навіть консультації по експлуатації, тому після придбання дорогого устаткування вам може знадобитися необхідність в налаштуванні пультів і блоків управління, що також додасть додатковий клопіт. Не варто турбуватися про самостійну установці, іноді варто витратити деякий час, ніж звертатися до недобросовісних фахівцям, які зроблять роботу не "для себе" і потім все одно є шанс, що доведеться переробляти.

Відносно приводів існує кілька великих брендів, які перенесли виробництво в Китай або замовляють звідти готові вироби брендовані під їх компанію. Інші доручають виготовлення деталей місцевим виробникам і самі контролюють якість. Тому оригінальних європейських виробників залишилося не так вже й багато, адже немає сенсу брати на себе повний цикл виробництва, якщо є дешеві аналоги і ще більш дешева робоча сила. Саме з цих причин до Європейських виробників більше довіри тому як вони виробляють дійсно якісні продукти. Але на жаль в наш час безліч брендів і тим більше продавців рекламуються під слоганом "з Європи" ніж заробляють високий попит людей які шукають якісні комплектуючі хоча по факту полчан китайські аналоги.

Відмінності важільних від лінійних моделей

Одним з найбільш ефективних є лінійний привід з черв'ячним механізмом. Через черв'ячний редуктор електродвигун передає обертання на гвинт, за яким рухається каретка. Такий тип приводу використовується в 80-90% моделей не просто так, це один з найбільш потужних і надійних механізмів, тому він так швидко завоював свою популярність. Принцип роботи такого приводу досить простий, зусилля з двигуна через черв'ячний механізм передається на шестерню, а вона вже на ходовий гвинт, такий механізм працює досить плавно і тихо. Додатковим бонусом є незворотність черв'ячного механізму, при відключеному двигуні завдяки високій силі тертя зрушити стулку буде неможливо, тому можна відмовитися від додаткових систем блокування.

Лінійні приводи діляться на два типи, ползунковий і телескопічний. При телескопічному типі шток висувається з корпусу виходячи з назви, як і інші "телескопічні" прилади. А в повзункового каретка переміщається уздовж гвинта, який знаходиться в корпусі. Телескопічні приводи можуть використовуватися для установки на більш громіздкі конструкції, так як довгий шток дозволяє висунути систему досить далеко, аж до 90-100см. На відміну від ползункових де максимальна довжина відкривання становить до 40-50 см. Для відкриваються назовні стулок слід вибирати приводи з висувним штоком і це дуже просто пояснити, при монтажі на зовнішнє відкривання кріплення доводиться встановлювати досить близько до осі петель, це підвищує навантаження, так як само собою, чим далі зміщені кріплення від петель по стулок, тим легше буде працювати приводу.

Справедливості заради ми не будемо забувати про планетарній передачі як аналог замість черв'ячної, у неї є свої плюси, але основним мінусом є відсутність блокуючих механізмів, через що потрібно встановити окремий блокуючий елемент на базі соленоїда, що ускладнює конструкцію.

Лінійні моделі з планетарним механізмом візуально нагадують руку, зігнуту в лікті під 90 градусів, вони досить прості і надійні, але мають деякі недоліки. Один з критичних моментів - погана сумісність з широкими опорами. При відкриванні всередину кронштейн встановлюється на строго зазначеному відстані від петель, тому якщо стовп занадто великий, то привід може не підійти для такої конфігурації воріт. У таких ситуаціях застосовується лінійна автоматика як альтернативний варіант. При цьому лінійна автоматика обходиться вдвічі дешевше, ніж важільна, тому більшість віддають перевагу саме лінійним моделям.

Висновок

  1. Привід повинен мати запас міцності в 2-3 рази від необхідного заявленого.
  2. Лінійна автоматика може монтуватися навіть без зварювання, тому її досить просто встановити самостійно за допомогою саморізів.
  3. Зайва потужність ніколи не зайва, вона тільки додасть впевненості в конструкції.
  4. Вибираємо тільки металевий редуктор без пластикових елементів, перевагу відносимо в сторону сталі і латуні.
  5. Важільна автоматика часто зайва трата коштів, варто розглядати варіанти з лінійним приводом, які обійдуться в кілька разів дешевше і забезпечать більший запас міцності.