Поломка ролет з електроприводом
Деталі несправності: проблема полягає в тому, що привід запускається, чути шум роботи електродвигуна, але полотно залишається на місці і не піднімається. Один з варіантів подібної несправності - це вихід з ладу редукторного механізму всередині електродвигуна.
Приступаємо до заміни електродвигуна.
Спочатку потрібно зняти захисний короб з ролети і переконатися, що вал не рухається і електродвигун працює (він буде видавати характерний шум при роботі). На валу розташовуються кілька кілець, які утримують кронштейни кріплення полотна. Ці кільця необхідно розсунути в сторони і вал звільниться від кронштейнів.
Тепер, коли ми звільнили вал його потрібно зняти. У крайній частині де фіксується вал є отвір під шестигранник, даний отвір знаходиться на стороні де немає електродвигуна, ми відкручуємо дане кріплення і вал повинен почати вільно пересуватися у різні боки всередині короба ролети. Тепер відкручується майданчик з боку електродвигуна, відкручувати потрібно чотири кріплення які фіксують майданчик до захисного короба ролети, цей майданчик демонтується разом з валом. Завдяки вільному ходу вала його можна зрушити в сторону і повністю витягти з ролети разом з майданчиком яку відкрутили раніше.
Після демонтажу вала також зверніть увагу на підшипник, який знаходиться всередині захисного короба поруч з отвором, яке ми відкручували раніше шестигранником. Якщо підшипник погано обертається його варто змастити або замінити на новий. Після демонтажу вала з нього можна з легкістю дістати електродвигун потягнувши його на себе.
В даному випадку виникла поломка редуктора. У зв'язку з чим двигун крутився "в холосту" і не міг підняти ролетне полотно.
Ремонт ролети при поломці редуктора
Ремонт проводиться шляхом повної заміни електромотора. До нього в комплекті поставляються адаптери які надалі кріпляться на сам двигун і далі поміщаються всередину роллетного вала для здійснення повороту. При установці адаптерів необхідно поєднати шип який знаходиться на двигуні з отвором в адаптері для щільної фіксації адаптера на двигуні. Залежно від діаметра вала адаптер може складатися з двох частин які одягаються одна на іншу і таким чином збільшується діаметр фіксації для установки в великі вали.
При установці електродвигуна слід звернути увагу, всередині валу є спеціальний паз який фіксує адаптер і не дає йому провертатися, всередині адаптера також є відповідний отвір в який вставляється даний паз. При установці двигуна необхідно поєднати паз з отвором для правильної фіксації двигуна. В інших конфігураціях паз не дасть встановити адаптер.
Перед покупкою двигуна попередньо уточнюйте сумісність опорної плати з електродвигуном оскільки надалі потрібно підключити відповідні дроти від двигуна до плати для правильної роботи ролет. Найчастіше якщо плата відповідає двигуну дроти будуть збігатися за кольором, тобто необхідно з'єднати дроти по квітам і система запрацює. Далі збірка ролет проводиться в зворотному порядку.
Вал встановлюється назад, далі приєднується полотно і встановлюється на місце захисний короб.
Розберемо поломку редуктора і чому в разі подібної несправності рекомендується замінити весь двигун повністю.
На кінці електродвигуна так як він довгастий встановлюється редуктор, він вдає із себе систему з кількох видів шестерень для підвищення передавального зусилля від двигуна на полотно.
Різновиди редукторів бувають різні, але зустрічаються екземпляри в яких шестерінки виконані з пластика. Так як це силовий елемент який передає навантаження дані шестерінки можуть прийти в непридатність під великим зусиллям двигуна. Для ремонту подібних редукторів потрібно замінити
відповідні шестерінки, але так як не завжди є можливість носити набір з шестернями, то замінюється весь двигун цілком. Також необхідно враховувати що шестерні можуть бути з різною кількістю зубів і встановлені в різних місцях редуктора. Відповідно знайти правильні деталі не завжди представляється можливим.